Календарно-тематичне планування.2 клас(за оновленими програмами 2016року)


 Календарно – тематичне планування

2 клас
(за оновленими програмами 2016р.)


ü Українська мова     (Вашуленко М.С.)
ü Літературне читання (Савченко О.Я.)
ü Математика (Богданович М.В.)
ü Природознавство (Гільберг Т.Г..)
ü Трудове навчання (Сидоренко В.К.)
ü Образотворче мистецтво (Калініченко О.В.)
ü Музичне мистецтво (Аристова Л.С.)
ü Основи здоров’я  (Бех І.Д.)




УКРАЇНСЬКА МОВА
(за підручником: Вашуленко М.С. Українська мова: підруч. для 2 кл. загальноосвіт. навч. закл.. з навчанням українською мовою / М. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик. - К. : Видавничий дім "Освіта", 2012. - 160 с. : іл.)
/ варіант
І семестр — 64 години (4 години на тиждень);
II семестр — 55 годин (3 години на тиждень)
2-варіант
3,5 години на тиждень, з них (0,5+0,5)один раз на два тижні УРЗМ
уроку
Дата

Тема уроку


ЗВУКИ І БУКВИ
1

Звуки слова. Поняття про звук як елемент людської мови. Звуковий аналіз слів. Відтворювання слідом за вчителем і самостійно ланцюжка звуків слова, що складається з 5-8 звуків. (Стор. 4-5, вправи 1-6)
2

Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах. Заміна, додавання, вилучення одного зі звуків слова, так, щоб вийшло інше слово (сон-слон). (Стор. 6-7, вправи 7-11)
3

Звуки і букви. Поняття про букву як писемний знак, що позначає звук. Абетка. Азбука. Алфавіт. Звуко-буквений аналіз слів. Вимова і написання слів алфавіт і алфавіт. (Стор. 7-9, вправи 12-15)
4

Українська абетка. Поняття про абетку (алфавіт) як сукупність букв, що прийнята у писемності певної мови. Назви літер за абеткою. Вимова і написання слова вересень (Стор. 9-10, вправи 16-20)
5

Графічна форма великих букв української абетки. Вимова і написання слова червоний. (Стор. 11-12, вправи 21-25)
6

Вправляння у розташуванні слів за абеткою з орієнтацією на першу букву слова. Уміння користуватися абеткою н роботі з навчальним словником. (Стор. 12-14, вправи 26-31)
7

Склад слова. Вимовліннін слів «розтягуючи» їх по складах (ба-бу-ся). Уявлення  про складоутворювальну роль голосних звуків. Перенос частин слів із рядка в рядок по  складах (( с. 15 -17, впр.37-41)
8

Розвиток зв»язного мовлення. У гостях у Довідника — Орфографічного словника. Робота з орфографічним і словником
9

Правила перенесення частин слів із збігом двох і кількох приголосних звуків. (Стор. 17-18, вправи 42-44)
10

Правила перенесення частин слів із літерами й та ь у се­редині слів. (Стор. 18-19, вправи 45-49)

11

Правила переносу із буквосполученнями дж,дз,йо,ьо
12

Правило переносу слів з апострофом
13

Правило переносу слів з подвоєними приголосними. Вимова і написання слів завдання, співчуття
14

Голосні звуки (а], [о], [у], [и], [і], |е]. Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків. Спостереження за істотними ознаками голосних звуків. Букви, що позначають голосні звуки. (Стор. 20-21, вправи 50-54)
15

Позначення буквами я, ю, є, ї двох звуків. Спостереження за способом позначення звукосполучення [йо]. Перенос слів із буквосполученням йо. Вимова і написання слова заєць (Стор. 21-22, вправи 55-57)
16

Розвиток зв’язного мовлення. У гостях у Наголосу. Робота над словами, вимову і написання яких треба запам’ятати. Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові
17

Наголос. Наголошені й ненаголошені звуки і склади. Вимова і написання слів ознака, помилка, помилка, але помилки. (Стор. 23-24, вправи 58-66)
18

Спостереження за смислорозрізнювальною роллю наголосу в словах. Вправляння у правильному вимовлянні слів, у яких допускають помилки в наголосі (список слів складає учитель). Вимова і написання слова дятел (Стор. 27-28, вправи 67-72)
19

Приголосні звуки. Спостереження за роботою мовленнєвих органів (язик, зуби) під час вимови приголосних звуків. Спостереження за істотними ознаками приголосних звуків. Букви, що позначають приголосні звуки. Вимова і написання слова чернетка (Стор. 30-32, вправи 79-83)
20

Звук [ф], позначення його буквою «еф». Робота над іншо­мовними словами з буквою «еф». (Стор. 32-33, вправи 84- 89)
21

Вимова і написання слів із буквою «еф» і буквосполученням «хв». Робота з орфографічним словником. (Стор. 34-35, вправи 90-94).
22

Звуки [дж], [дз], [дз'], позначення їх на письмі буквосполученнями дж, дз. Орфоепічні вправи. (Стор. 35- 36, вправи 95-99)
23

Звуки [г], [ґ], позначення їх на письмі буквами «ге», «Ге». Робота над вимовою і написанням слів із цими звуками. ]. Вимова і написання слова Гудзик. (Стор. 36-38, вправи 100-104)

24

Розвиток зв’язного мовлення .У гостях у Казки. Складання розповіді за ілюстрацією до казки «Два цапки». Вправляння у вимові дзвінких приголосних звуків
25

Буква «ща», позначення нею звукосполучення |шч]. ( Стор. 38-40, вправи 105-110)
26

Контрольний диктант «Назва диктанту»
27

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів
28

Спостереження за способом вимовляння парних дзвінких і глухих приголосних звуків. Правильне вимовляння (за зразком учителя) розрізнення на слух дзвінких-глухих. (Стор. 40-41, вправи 111-114)
29

Вимова і написання слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками. Практичне засвоєння і вдосконалення нормативної вимови дзвінких приголосних у кінці слова і складу. Вимова і написання слова ведмідь (Стор. 43-44, вправи 118-121)
ЗО

Закріплення вимови і написання слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками. (Стор. 44-46, вправи 122- 126)
31

Тверді і м'які приголосні звуки. Позначення м'якості при­голосних знаком м'якшення. Правильне вимовляння (за зразком учителя) розрізнення на слух твердих - м’яких приголосних звуків. (Стор. 46-47, вправи 127-131)
32

Розвиток зв’язного мовлення . У гостях у Діалогу. Побудова діалогу. Закріплення знань про способи позначення м’яких приголосних звуків
33

Позначення м'якості приголосних звуків перед |о). правило переносу слів зі знаком м'якшення і буквосполученням «ьо». (Стор. 47-48, вправи 132-135)
34

Вимова і написання слів із м’якими приголосними звуками. Звуко-буквений аналіз слів. Вимова і написання слова килим (Стор. 49-50, вправи 136-140)
35

Закріплення вимови і написання слів із м'якими приголосними звуками. Вимова і написання слів дятел, рюкзак (Стор. 51-52, вправи 141-144)
36

Позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю, є. Буква «йот», що позначає завжди м’який приголосний звук (й). (Стор. 52-53, вправи 145-149)
37

Закріплення знань про м’які приголосні звуки та способи їх позначення. (Стор. 56-57, вправи 152-155)
38

Подовжені м'які приголосні звуки. Способи позначення їх на письмі буквами. (Стор. 57-59, вправи 156-160)
39

Правила поділу слів із подовженими м’якими приголосними звуками на склади та для переносу. (Стор.59-61, вправи 161-166)
40

Розвиток зв’язного мовлення «У гостях у Ввічливих слів»
41

Звуковий і звуко-буквений аналіз слів із подовженими м’якими приголосними звуками. (Стор. 61-63, вправи 167- 170)
42

Закріплення знань з теми «Звуки і букви. Склад. Наголос» (с.63-64, вправи 171-173)
43

Вимова і написання слів з апострофом. Спостереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф та р, перед апострофом. Удосконалення вимови слів з апострофом перед я, го, с, ї. Вимова і написання слова ознака (Стор. 64-65, вправи 174-178)
44

Закріплення вимови і написання слів з апострофом. Звуко- буквений аналіз слів з апострофом. Вимова і написання слова духмяний. (Стор. 66-67, вправи 179-181)
45

Записування слів з апострофом під диктування та правильне їх читання. Правило переносу слів з апострофом. Вимова і написання слова комп’ютер,п’ятниця. Підготовка до контрольної роботи. (Стор. 67-68, вправи 182-186)
46

Перевірка мовних знань і вмінь «Звуки і букви. Склад. Наголос. Апостроф»
47

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань з теми «Звуки і букви. Склад. Наголос. Апостроф»
МОВА І МОВЛЕННЯ

48

Уявлення про мову як засіб людського спілкування. Ознайомлення з мовними і немовними знаками. Українська мова - державна мова України. (Стор. 70-72, вправи 187-191)

49

Усне і писемне мовлення (говоріння і письмо). Культура мовлення і культура спілкування. (Стор.72-74, вправи 192- 197)

50

Спостереження за силою голосу і темпом мовлення (за текстами різних типів). Практичне ознайомлення зі словами-зверненнями. (Стор. 74-76, вправи 198-201)

51

Слова ввічливості. Ситуативні діалогічні вправи для засвоєння етикетних форм спілкування. Формування вміння будувати діалог. Вимова і написання слів будь ласка, до побачення, на добраніч.( Стор. 76-77, вправи 202-204)

52

Контрольний диктант «Назва диктанту»

53

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань

54

Розвиток зв’язного мовлення «У гостях у Тексту». Уявлення про типи текстів - розповідь, опис і міркування

55

Поняття про текст. (Стор. 79-80, вправи 205-208)

56

Добір заголовка до тексту. Удосконалення вміння добирати заголовок відповідно до змісту тексту. (Стор. 80- 81, вправи 209-212)

57

Будова тексту. Ознайомлення зі складовими частинами тексту. Спостереження за роллю абзаців у тексті. Підготовка до контрольної роботи (Стор. 82-83, вправи 213-215)

58

Контрольне списування « Назва »

59

Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого. (Стор. 83-85, вправи 216-219)

60

Розвиток зв’язного мовлення «У гостях у однокласників». Колективний твір за ілюстрацією та планом у формі питальних речень

РЕЧЕННЯ

61

Поняття про речення. Зміст і завершене інтонаційне оформлення речення. (Стор. 88-89, вправи 222-226)
62

Спостереження за основними ознаками речення. Велика буква у першому слові в реченні. Вимова і написання слова театр. (Стор. 89-90, вправи 227-230)
63

Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного речення. (Стор. 90-91, вправи 231-234)
64

Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Засвоєння питальних слів. (Стор. 90-91, вправи 235-238)
65

Вправи на інтонаційне виділення слів, важливих для вираження думки. Інтонація речень, різних за метою висловлювання. (Стор. 90-91, вправи 239-242)
66

Речення, у яких є повідомлення, запитання, прохання або наказ, спонукання до дії. Спостереження за інтонацією таких речень. Побудова речень і схем до них (Стор. 90-91, вправи 247-250)
67

Розвиток зв’язного мовлення. У гостях в Іменинниці. Розповідь за ілюстрацією
68

Узагальнення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення. Інтонація речень, різних за метою висловлювання. (Стор.97-98, вправи 251-255).
69

Головні слова в реченні. Вимова і написання слова ноутбук. (Стор. 99-100, вправи 258-262)
70

Вправи на визначення головних слів у реченні. Побудова речень за графічними схемами. (Стор. 101-102, вправи 263-265)
71

Контрольний діалог (усно). Поширення речення за питаннями, поданими вчителем. (Стор. 102-103, вправи 266-269)
72

Закріплення знань про речення. (Стор. 103-104, вправи 270-274)
73

Закріплення знань про речення. Самостійна робота
74

Розвиток зв’язного мовлення. «У гостях у Справжнього друга». Інсценізація дитячої гри «Гуси». Складання розповіді за серією малюнків
СЛОВО

75

Поняття про слова - назви предметів (іменники). Спостереження за лексичним значенням слова. Розвиток уявлень про те, що слово служить для назви предмета. Вимова і написання слів предмет, понеділок, середа, четвер, неділя. (Стор. 108-109, вправи 279-282)

76

Розпізнавання слів - назв предметів за питаннями хто? або що?. Постановка до слова одного з цих питань. Вимова і написання слова диван. (Стор. 110-111, вправи 283-287)

77

Змінювання іменників за зразком один - багато. Утворення множини іменників (у простих випадках, без уживання терміна). Практичне змінювання цих слів за числами. Словниково-логічні вправи. Вимова і написання слова дитина. (Стор. 111-113, вправи 288-895)

78

Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей. (Стор. 114-116, вправи 296-303)

79

Написання з великої букви імен, по батькові та прізвищ людей

80

Написання з великої букви кличок тварин. (Стор. 116-117, вправи 304-306)

81

Велика буква у кличках тварин. (Стор. 118-119, вправи 307-311)

82

Розвиток зв’язного мовлення. «У гостях у Розповіді». Усна розповідь за ілюстрацією і колективно складеним планом. Добір заголовка

83

Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок. Вимова і написання слова Батьківщина, вулиця. (Стор. 118-119, вправи. (307-311)

84

Контрольний диктант «Назва диктанту».

85

Аналіз контрольної роботи . Повторення знань про написання великої букви у назвах міст, сіл, вулиць, річок.

86

Поняття про слова, які називають ознаки предметів (прикметники). Вимова і написання слова ознака. (Стор. 121-123, вправи 318-322)

87

Зв'язок прикметників з іменниками. Зміна прикметників разом із іменниками за зразком один - багато. Практичне змінювання цих слів за числами. Вимова і написання слова черговий. (Стор. 23-124, вправи 323-326)

88

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних зі словами, що виражають ознаки предметів. Складання груп слів цієї категорії, які мають різне лексичне значення. Назви кольорів, розміри предметів, ознаки за відношенням до пори року, матеріалу, з якого виготовлено предмет, інші ознаки. Вимова і написання слова календар. (Стор. 126- 127, вправи 331-334)

89

Прикметники, близькі і протилежні за значенням. Уживання прикметників у переносному значенні. Виявлення серед прикметників слів, подібних чи протилежних за значенням. Підготовка до контрольної роботи (Стор. 127-128, вправи 335-338)

90

Перевірка мовних знань і вмінь «Іменник. Прикметник»

91

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з тем « Іменник. Прикметник»

92

Розвиток зв’язного мовлення «У гостях в акторів Театру». Побудова діалогу. Робота над деформованими реченнями

93

Слова, що означають дії предметів (дієслово). Складання груп дієслів із певним лексичним значенням дії. Слова, що позначають говоріння, навчальні дії, виявлення почуттів. (Стор. 128-129, вправи 339-342)

94

Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. Тренувальні вправи на використання дієслівних форм у різних тестах. (Стор. 134-135, вправи 353-356) (Стор. 130- 131, вправи 343-?45)

95

Зв'язок дієслів і іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів). (Стор. 131-132, вправи 346-349)

96

Спостереження за словами назвами дій, близькими і протилежними за значенням. Знаходження серед дієслів тих, які подібні чи протилежні за значенням, вимова і написання слів медаль, герой (Стор. 136-137, впр 357-359)

97

Спостереження за багатозначністю слів - назв дій. (Стор. 137-138, вправи 360-364)

98

Розвиток зв’язного мовлення « У гостях у Службових слів». Складання розповіді, використовуючи службові слова

99

Поняття про службові слова та їх роль у реченні. Службові слова, до яких не ставлять питань, але без яких майже неможливо побудувати речення. (Стор. 139-140, вправи 365-367)

100

Спостереження за роллю службових слів у реченні. (Стор 140-141, вправи 368-371)

101

Вправляння у доречному вживанні службових слів у мовленні. (Стор. 141-142, вправи 372-375)

102

Розвиток зв’язного мовлення «У гостях у Загадки». Складання загадки

103

Закріплення знань про дієслово

104

Закріплення знань про службові слова

105

Перевірка мовних знань і вмінь «Дієслово. Службові слова»

106

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з тем «Дієслово. Службові слова»

107

Розвиток зв’язного мовлення Складання записок (з 1- речень), адресованих батькам, однокласникам, учителк що вміщують якусь інформацію, прохання тощс Використання в них слів ввічливості

108

Закріплення вивченого матеріалу. Спілкування. (Стор. 156-158, вправи 419-424)

109

Контрольне списування « Назва»

110

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. (Стор. 159, вправи 429-430)

Повторення вивченого за рік


111

Слова, близькі та протилежні за значенням

112

Розвиток зв’язного мовлення Складання 2-3 речень на теми власного і шкільного життя; записування складеного зв’язного висловлювання





113

Робота з деформованим текстом: перестановка окреми речень; вилучення речення, що не відповідає тем Записування поновленого тексту

114

Повторення правил переносу слів

115

Повторення алфавіту. Розташування слів за абеткою. Звуковий і звуко-буквений аналіз слів

116

Повторення з теми «Апостроф». Записування слів з апострофом під диктування та правильне їх читання

117

Розвиток зв’язного мовлення «У гостях у Комп’ютера». Складання повідомлення, запрошення

118

Виконання комплексних вправ, які охоплюють матеріал із усіх розділів програми.

119

Підсумковий урок за рік


Примітка. Уроки розвитку зв 'язного мовлення сплановано за зошитом: Вашуленко М.С. У світі рідного слова. Зошит із розвитку мовлення. 2 клас/М.С.Вашуленко, С.Г.Дубовик. —К: Видавничий дім "Освіта", 2018. - 64с;.
 ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
(за підручником: Савченко О.Я. Літературне читання : підруч. для 2 кл. /
О. Я. Савченко. - К.: Видавничий дім "Освіта", 2012. - 160 с.: іл.)
119 год
(3,5 год на тиждень - 3 год літературного читання щотижня та 1 год літературного читання (позакласне читання) кожний другий навчальний тиждень (через тиждень), або І семестр - 3 год на тиждень, II семестр - 4 год на тиждень)
уроку
Дата
Прим.
Тема уроку



Розділ «В рідній школі — рідне слово» Тема. Наче вулик, наша школа
1


Дзвоник кличе нас до школи. П. Чубинський «Дер­жавний Гімн України». Умовні позначення. Звернення автора підручника до учнів. Вступ до теми «В рідній школі — рідне слово». Д. Павличко «Школа» (напам’ять), (с.2-5) Хрестоматія. Тіна Кароль «Україна - це ти» (с.8)

2


Які бувають школи? Л. Глібов «Бачити - не бачить», прислів’я. В. Фетисов «Хто чого вчиться», С. Жупанин «У лісовій музичній школі», (с.6-8)

3


Історії зі шкільного життя. М. Чумарна «Хто сьогодні зірка в класі?», прислів’я, Л. Вахніна «Кордон», (с.8-10)

4


Хитрощі не люблять совісті. В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила», Г. Бойко «Ділові розмови». Розігрування діалогу, (с.10-13)

5


Коли щось робиш, думай про наслідки. Н. Кулик «Ромасеве яблуко і Петрикова груша», (с.13-14)

6


Позакласне читання. Книга - друг твій і порадник.
Бібліотечний урок

7


І сила перед розумом никне. Казка «Сильніше за силу». Узагальнення за темою, (с.14-15)




Тема. Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мово...

8


Колискові пісеньки - перлинки української мови. М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...», «Ой люлі, ой люлі...», «Тиха нічка теплесенька...», «Ходить котик по горі». (с.16-17). Хрестоматія. Г.Фалькович «Колоскова колискова» (с.109)

9


Пісеньки, рідні з дитинства. «Кукуріку, півнику!» (українська дитяча пісенька), «Добрий вечір, зайчику» (українська дитяча пісенька), дитячі заклички (з народного), (с.18-19)

10


Звідки походять назви місяців. В. Скуратівський «Про­щальний листопад». Картина 0. Шовкуненка «Осінь». (с.20-21)


11


Контрольна робота . Аудіювання. Автор «Назва»

12


Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань учнів

13


Осінь — золотокоса красуня. В. Скомаровський «Лісова колиска», Д. Павличко «Небеса прозорі...» (с.22)

14


Позаклаене читання.

15


Дивись так, щоб побачити, слухай так, щоб почути. В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово», (с.22-24)

16


Як багато може розповісти одне словд.А. Коваль «Слова розповідають», Н. Кир’ян «Словенятко», Л. Компанієць «Ковалівна», Олена Пчілка «Журавель», (с.24-26)

17


«Скільки є в нас, любі друзі, для звертання ніжних слів...» А. М’ястківський «Неня», (с.26-27) Хрестоматія. Т.Стус «Смугастик» (2.29-31)

18


Народ скаже - як зав’яже. «В’язка народних прислів’їв», скоромовки, лічилки, «Жменька загадок з твого класу». (с.27-29). К.Бабкіна «Равличні вірші» (с.47-49)

19


В серці ніжну і погідну збережемо мову рідну! І. Січовик «Тими самими словами...», М. Хоросницька «Матусин заповіт» (напам’ять). Узагальнення за темою. (с.ЗО)

20


Позакласне читання.

21


Контрольна робота. Аудіювання. Автор «Назва»

22


Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань учнів




Розділ «Казка вчить, як на світі жить» Тема. Українські народні казки

23


У світі казки чарівної. Вступ до теми. Українська народна казка «Рукавичка», (с.32-35)

24


На язиці медок, а на думці льодок. Українська народна казка «Лисиця та їжак», (с.36-37)

25


Казка-вигадка, та в ній щось повчальне розумій. Українська народна казка «Цап та баран», (с.37-39)

26


По роботі й нагорода. Українська народна казка «Півник і двоє мишенят». Узагальнення за темою, (с.40-42)

27


Позакласне читання.




Тема. Казки народів Європи

28


Хто за чуже хапається, свого позбувається. Вступ до розділу. Російська народна казка «Лисичка», (с.43-44)

29


Легкого хліба не буває. Білоруська народна казка «Легкий хліб», (с.44-45)

ЗО


Зробиш добро - не кайся, вдієш лихо - начувайся. Болгарська народна казка «Виноградар і змія», (с.45-47). Контрольна робота. Усний переказ. Автор «Назва»

31


Чому виникла війна між тваринами? Чеська народна казка «Собаки, коти та миші», (с.47-49). Хрестоматія І.Роздобудько «Дикі образи дикобраза» (с.55-57)

32


«Не кажи, що знаєш, а покажи, як умієш». Англійська народна казка «Сорочаче гніздо», (с.49-50)

33


Позакласне читання.




Розділ «Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини...»
Тема. Рідна домівка, рідна сім’я - тут виростає доля моя

34


Ой роде наш красний, роде наш прекрасний. Вступ до теми. «Роде наш красний» (українська народна пісня). (с.52-54)

35


Погана та пташка, якій своє гніздо не миле. «В цьому дворку, як у вінку!» (з народного), В. Гринько «Сім». (с.54-55)

36


Я і моя родина. В. Сухомлинський «Тетянка усміхається!», (с.55-56). Хрестоматія Зоряна Живка «Добре вдома» (с.27)

37


На сонці тепло, а біля матері добре. В. Лучук «Тільки мама», прислів’я, «Приховала» (з народного), Г. Могильницька «Бабусина радість», (с.56-58)

38


Позакласне читання.

39


Весняні дива. В. Чухліб «Повінь», (с.58-60)

40


Молодець проти овець... А. Григорук «Молодець проти овець», (с.60-61). Хрестоматія. Григорій Милак «Чому папуга не навчився розмовляти» (с.85)

41


Незвичайна яблуня. А. М’ястківський «Казка про яблуню».(с.62-63). Контрольна робота. Перевірка навички читання вголос. Автор «Назва твору»

42


Чи легко приносити радість іншим? В. Сухомлинський «Покинуте кошеня», А. Костецький «Хвостата мова». Розігрування вистави за творами, (с.63-64). Хрестоматія І.Малкович «Золотий павучок» (Різдвяна історія) (с.95)

43


Ми в цьому світі не самі. Н. Кир’ян «Ми в цьому світі не самі»

44


Позакласне читання.

45


Узагальнення за темою (с.65)


Тема. Добридень тобі, Україно моя!


46


Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини. А.Костецький «Батьківщина»(напам’ять), М.Чернявський «Рідний край», Н.Забіла «Древній Київ». (с.66-68). Хрестоматія Зірка Мензатюк «Український прапор» (с.43-44)


47


В. Чухліб «Криничка». Калина - символ рідної землі. В.Скуратівський «Калина», С.Жупанин «Буду я природі другом», (с.69-70)


48


Калинка - згадка про добре серце. Г.Демченко «Калинка», (с.70-72)


49


Хліб на столі - щастя на землі. Т.Коломієць «Хліб». Робота з ілюстраціями, (с.72-73)


50


Де найкраще місце на землі? Д. Павличко «Де найкраще місце на землі». Узагальнення за темою. Блок «Перевір свої досягнення», (с.74-75)


51


Позакласне читання.




Розділ «Зимонько-снігурочко, наша білогрудочко...»

52


Зима йде. Вступ до розділу. О. Копиленко «Зима йде» (с.76-77). Хрестоматія. Іван Андрусяк «Третій сніг» (с.36-39)

53


Білі шати зими. В. Скомаровський «Казкові шати», народні порівняння, 0. Сенатович «Веселий сніг», Л. Костенко «Синички на снігу», (с.78-80)


54


Мов метелики сріблисті, сніжинки біленькі, чисті. Н. Кир’ян «Зимові слова», А. Качан «Крихта хліба», (с.80- 81)


55


Стоїть на узліссі ялинка моя — не зрубайте її! С. Носань «Ялинка», Олександр Олесь «Ялинка» (с.81-83)


56


Зимові розваги. Л. Глібов «Зимня пісенька» (с.83-84)


57


Вже Різдво прийшло до хати! 0. Воропай «Коляда», А. М’ястківський «На щастя, на здоров'я, на Новий рік!». Картина Є.Миронової «Щедрий вечір». Веселий Новий рік! Колядки. В. Малишко «Веселий Новий рік», (с.84- 86)


58


Позакласне читання.


59


Контрольна робота. Аудіювання. Автор «Назва»


60


Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань учнів.





Розділ «Тарас Григорович Шевченко - великий народний поет і художник»


61


Вступ до теми. Дитячі роки великого Кобзаря. Дмитро Красицький. Тарас Шевченко, (с. 88-90)


62


Образи української природи в поезії Тараса Шевченка. Тарас Шевченко. Світає... Малюнок «Тополя», (с.90- 91)


63


Поетичні перлини. Тарас Шевченко «Встала й весна...» Малюнок «У Києві». Тарас Шевченко. Вранці. Малюнок «Узлісся», (с.91)


64


Образи української природи в поезії Великого Кобзаря. Тарас Шевченко «Зоре моя вечірняя...» Малюнок «Повідь», (с. 92)


65


Підсумковий урок за творчістю Т. Г. Шевченка, (с. 93)





Розділ «Твори українських письменників» Тема. Вірші цікаві і різні


66


Позакласне читання.


67


Вступ до теми. Поетичні картини зими. Максим Риль­ський «Зима», (с. 94-96)


68


3 любов’ю до рідного краю. Леся Українка «Красо України, Подолля! (с. 96-97)


69


І знову засипле все зима. Ліна Костенко. «Пряля» (с. 97-98)


70


Вірші-діапоги. Марійка Підгірянка «Розмова про сонце» (с.98-99)


71


Вірші-діалоги. Василь Марсюк. Рідна гора. (с. 100)


72


Небилиці-небувалиці. Платон Воронько «Картина»
(с. 100-101). Хрестоматія Сергій Пантюк «Пан Перевертас» (с. 100-101)


73


І почнеться все спочатку, все спочатку по порядку. Іван Світличний «Безконечник» (с. 102)


74


Позакласне читання.


75


Вірші-загадки. Леонід Глібов «Котилася тарілочка» (с. 103-104)


76


Контрольна робота. Аудіювання. Автор «Назва»


77


Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань учнів





Тема. Казковий дивосвіт


78


Вступ до теми. Як посолиш, так і їстимеш. Іван Франко «Лисичка і Журавель» (с. 105- 107)


79


Літературні казки у віршах. Марійка Підгірянка «Безконечні казочки» (с. 107-10 8)


80


Дива в садочку-зеленочку. Ліна Костенко «Бузиновий цар» (с. 109-110). Хрестоматія. Лариса Ніцой «Страшне страховисько» (с. 128-134)


81


Хрестоматія. Лариса Ніцой «Страшне страховисько» (с.128-134). Потрібно учиться — завжди пригодиться.





Юрій Ярмиш «Зайчаткова казочка» (с.110-112)


82


Позакласне читання.





Тема. Оповідання про світ дитинства


83


Вступ до теми. Уявлення про істотні ознаки оповідань. Оповідання-роздуми. Василь Сухомлинський «У привокзальному садку» (с. 113-115)


84


Грайтесь так, щоб усім було весело. Василь Сухомлин­ський «Про що думала Марійка» (с. 115- 116).Хрестомаія Оксана Лущевська «“Шашки» (с.23-25)


85


Урок милосердя. Василь Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» (с. 116-117)


86


Совість у людині - головне. Всеволод Нестайко «Ру­денький» (с.118-119)


87


Чи легко бути добрим? (За Віктором Кавою) «Він живий». Загадка, (с.120-121)


88


Життя дано на добрі справи. Михайло Конончук «Гірке морозиво» (с. 122-123)


89


Дитячі енциклопедії - джерело нових знань. Марія Чумарна «Чому кішка так часто вмивається?» (з енциклопедії «Дітям про все на світі»), (с.124-125)


90


Позакласне читання.


91


Чи можна керувати дощем? Анатолій Григорук. Як «видоїти" хмару?» (с.125-126)


92


Які бувають музеї. Державний музей іграшки (за Люд­милою Гладун), (с. 126-128)


93


Контрольна робота . Робота з літературним твором . Автор «Назва твору»


94


Аналіз контрольної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів





Розділ «Ой, весна, весна, днем красна...»


95


Вступ до теми. Благослови, мати, весну зустрічати. «Ой, весна, весна...» (українська народна пісня), (с.130)


96


Березень весну в гості припрошує. Надія Мовчан- Карпусь «Будить березень весну». Прислів’я, (с. 131)


97


Весна у лісі. Олександр Копиленко «Весна у лісі», (с.131-132)


98


Позакласне читання


99


Весняна краса. Ліна Костенко «Берізки по коліна у воді» (с. 132)


100


Буду я природі другом. Ліна Костенко «Перекинута





шпаківня» (с. 133)


101


Дороге яєчко на Великдень. Катерина Перелісна «Пи­санка» (с. 134-135)


102


Квіти — землі окраса. «Квіти - землі окраса» (за Юрієм Смоличем). Прислів'я, (с.135-136)


103


Урок-проект. Весняні квіти у поезії.


104


Приклади своє сумління, а природа тобі віддячить. Ганна Чубач «Я беру своє відерце», (с. 137)


105


Найвеселіший місяць - травень. Олександр Копиленко « Найвеселіший місяць», (с. 138)


106


Позакласне читання.


107


На сонці тепло, а біля матері добре. Анатолій Костецький «Все починається з мами» (напам’ять). Варвара Гринько « Мама» .(с. 139-140)


108


Леся Українка «На зеленому горбочку».
(с. 140). Підсумковий урок за розділом «Ой, весна, весна, днем красна...», (с.141)





Розділ «Я хочу сказати своє слово!»


109


Вступ до теми. Сто казок. Тамара Коломієць « Задзвонив синенький дзвоник», (с.142-143)


110


Де ховаються казки? Василь Струтинський «Жива казка», (с. 144-146)


111


Порівняння. Дмитро Онкович «Город, мов килим...», (с. 146-147)


112


Вчимося римувати слова. Галина Малик «Що для чого треба?» Загадка, (с.147)


113


Позакласне читання.


114


Чи просто складати вірші? Павло Глазовий « Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші», (с.148- 151) Контрольна робота. Перевірка навички читання вголос. Автор «Назва твору»


115


Придумуємо казку. Анатолій Качан «Забавлянка». (с.151)


116


Дива поряд із нами. Василь Сухомлинський « Синій світ».(с.151-152)


117


Як побачити дива? Як про них сказати? Володимир Коломієць «Ліс і лис», (с.152-153). Хрестоматія Мар’яна Савка «Я і Лис» (с.91)


118


Доповнюємо поетичні рядки. Степан Жупанин «Підкажи словечко», (с.153)


119


Позакласне читання. Урок-звіт. Сторінками улюблених книг. Бібліотечний урок










Уроки позакласного читання сплановано за навчальним виданням
 «Читаю сам» / Упоряд.В.О.Мартиненко.-К.:АВДІ.2018
Дата
Тема уроку
1

Книга - друг твій і порадник. Бібліотечний урок
2

Від щирого слова і світ радіє. Ю.Ярмиш «Добре серце»
3

Казкові історії та справжні факти.
О.Іваненко «Чорноморденький»
4

Цікаве для допитливих.
П.Утевська«У Київського князя»
5

Цікаве для допитливих.
П.Утевська «Історія фарфорової чашки»
6

Від щирого серця і світ радіг.
В.Сенцовський «Бабусин онучок».
7

Дивний мисливець.
О. Зима «Малий поводир».
8

Дивний мисливець.
Г.Тютюнник «Ласочка»
9

І круглий рік цвіте краса.
0.Ющенко «І круглий рік цвіте краса» О.Олесь «Про весну. Чарівний край» .А.Костецький «Рибалка - дивак» .М.Лисич «Горобина».
Л.Біленька «Художник»
10

Сміх та й годі.
В.Бичко «Півники»
В Ладижець «Славний кравчик - їжачок». П.Ребро «Не вгадаєте ніколи» Ю.Кругляк «Крадіжка в короля»
11

Будьмо знайомі.
М.Слабошпицький «Що ж буде з Костиком»
12

Скринька з секретом.
В.Нестайко «Кеша і Реша, або казка про пісню»
13

У світі фантастики.
М.Дяченко, С.Дяченко «Літаючий капелюх»
14

Пагінець місячного дерева.
Вогонь, Вода і Честь. Італійська народна казка
15

Пагінець місячного дерева.
Двоє жадібних ведмежат. Угорська народна казка
16

Пригоди казкових чоловічків.
М.Носов «Пригоди Незнайка та його друзів»
17

Урок - звіт. Сторінками улюблених книг. Бібліотечний урок



Комментариев нет:

Отправить комментарий