Представлено розгорнутий конспект
інтегрованого уроку, в якому поєднано природознавство, математику та трудове
навчання. На уроці в цікавій формі учні ознайомляться з осінніми змінами в
житті рослин. Використовуючи природничий
матеріал, удосконалюються навички додавання і віднімання одноцифрових чисел з
переходом через розряд, повторюється правило обчислення периметра прямокутника.
Виготовлення об′ємного листка з кольорового
паперу сприяє розвитку естетичних почуттів, розвитку спостережливості, уяви.
До уроку додається презентація.
Автор: Гайдіна Наталія Петрівна
Тема. Осінні явища в житті рослин. Узагальнена
таблиця додавання і віднімання одноцифрових чисел з переходом через розряд.
Знаходження периметра прямокутника
Мета: формувати
ключові
компетентності:
уміння вчитися (розвивати пам'ять, мовлення, логічне мислення); предметні
компетентності:
продовжувати розвивати знання учнів про навколишній світ; ознайомити учнів з
осінніми змінами в житті рослин; побачити бачити красу природи; удосконалювати
навички додавання і віднімання одноцифрових чисел з переходом через розряд,
уміння знаходити периметр прямокутника; виховувати дбайливе ставлення до
природи рідного краю.
Обладнання:
картки
для індивідуальної, парної роботи; ноутбук, екран, проектор; презентація
«Осінні явища в житті рослин»; шаблони листків; клей; мікрофон, макет
повітряної кулі.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
МОМЕНТ
1.Привітання
Доброго дня,
ліси і поля!
Доброго дня,
Вкраїно моя!
Доброго дня,
рідний мій класу!
Доброго дня,
земле моя!
Любі гості,
вчителі,
Вас вітаєм щиро
ми!
2.Повідомлення
курсу.
—
Сьогодні урок наш буде незвичайним. Ми
вирушимо в казкову мандрівку. На уроці-подорожі поєднаємо математику,
природознавство та трудове навчання.
3.Очікування від уроку
—
Чого ви очікуєте від цього уроку? (Відповіді
дітей.)
—
Як ви
гадаєте, яким він буде? (Відповіді дітей.)
4.Розминка
—
А вирушимо мандрувати на чарівній повітряній
кулі. Та подорож кулею не безкоштовна: спочатку потрібно придбати квиток.
У
кожного на парті є квиток із завданням. Щоб квиток і дійсним, виконайте
обчислення. (9 + 2 =..)
|
Квиток 9+2=□□
|
—
А
я як справжній контролер перевірю дійсність квитків. (перевіряю
виконане завдання, клею стрічку- "логотип")
—
Усі
впоралися із завданням! Отже, можемо вирушати в подорож.
II.
ХВИЛИНКА СПОСТЕРЕЖЕННЯ
Слайд1.1-3.
Наша повітряна куля робить
зупинку на «Острові погоди»
(Виступ
синоптика.)
—
Сьогодні ….
—
Пора року осінь.
—
Ми помічаємо, що
Сонце змінює висоту на небозводі, тому день коротшає, а ніч довшає.
—
Температура
повітря…
—
Ніч довшає
—
Вітряно.
—
Опадів немає.
—
Рослини у стані
спокою, листя опало.
—
Деякі птахи
відлетіли у теплі краї, тому що їм важко знайти їжу.
—
Люди зібрали
врожай.
—
Діти, щоб злетіти, ми повинні створити «асоціативний кущ» за темою «Погода восени» (Дощ,
туман, іній, холодні вітри, перший сніг).
III.
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Слайд 2.1-3.
Наша куля долетіла до «Палацу
Усезнайок»
—
Відгадайте загадку!
•
Жовте листячко летить,
Під
ногами шелестить.
Сонце
вже не припікає.
Коли, діти, це
буває? (Восени.)
—
Діти, який період у природознавстві називають
осінню? (Шлях природи від літа до зими)
—
Наші Всезнайки приготували розповіді осінні
місяці.
Учні
(по
черзі):
Слайд 3.1-2.
1. Вересень — перший місяць осені. Він
отримав свою назву від чудового медоносного кущика вересу. Він дуже гарно
квітує у соснових лісах
ніби хоче продовжити літо в нашому краї.
Слайд 4.1-2.
2.Жовтень — другий осінній місяць. Має
влучну назву тому, що всі листяні дерева, кущі одяглися в жовтогарячі сукні та
виблискують золотавим листям.
Слайд 5.1-2.
3.Листопад — останній місяць осені. Він
налаштовує природу на зимовий сон. Облетіло листя, почорніли квіти, стало
холодно, сиро в лісах та садах.
-
Дякуємо вам за цікаві та змістовні розповіді. Рушаймо далі.
IV.ПОВІДОМЛЕННЯ
ТЕМИ і МЕТИ УРОКУ
Слайд 6.1-8.
1.Наша куля робить зупинку у «Садибі Розумників»
Розумники приготували для нас розсипанку, щоб
ми могли дізнатися тему уроку. Отже, спочатку потрібно обчислити ланцюжок.
Гра «Мовчанка»
…На ваших партах є «розсипанка» зі слів,
значених цифрами. Розташуйте їх у такому порядку, в якому отримали відповіді в
кружечках, в порядку спадання.
20
|
Попрацюйте в парі.
Слайд 7.1,2.
Отже, тема нашого уроку «Осінні (8) явища (15)
в (9) житті (11) рослин (7)».
2.Мотивація навчальної діяльності.
- А навіщо потрібні такі знання?
V.
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Слайд 8.1-8.
Наша подорож зупиняється у «Лісі Питайликів»
У
лісі Питайликів на нас очікує чимало завдань. Будьте уважними!
-
Спочатку
дізнаємося , які є періоди в осені.
1.Робота
в парах. Цвітіння осінніх квітів.
- Обчислити вирази на картках. Кожна
пара отримає свій результат.
9 + 2 – 10 =
8 – 4 – 2 =
13 + 2 – 12 =
0 + 5 – 1 =
20 – 5 – 10 =
Слайд 9.1.-10.
-А тепер побачимо, які подарунки
отримали:
Хто
отримав одиницю, той має – хризантеми;
Хто,
отримав двійку, той має – гладіолуси;
Хто,
отримав трійку, той має – айстри;
Хто,
отримав четвірку, той має – чорнобривці;
Хто,
отримав п′ятірку, той має – жоржини.
-
Отже, перше осіннє
явище - Цвітіння
осінніх квітів.
Відеофізкультхвилинка «Ти щасливий»
2. Розв′язування задач. Достигання плодів і
насіння
—
Це ще не всі завдання від Питайликів.
Розв’яжімо задачі!
•
Слайд
10.1 .
•
У
саду мала Катруся
яблука
збирала.
Як поклала 9 в кошик,
їх 16 стало.
—
Скільки яблук було в кошику спочатку? (16-9 = 7.)
Слайд
10.2. На зимівлю, не для втіхи,
Носять білочки
горіхи.
18 у Пустунки,
20
у Стрибунки.
—
Скільки горіхів зібрали білочки? (18+20=
38.)
Слайд
10.3-4.
Білка моркву посадила,
Штук 46 там
вродило.
А
зайці аж 5 зірвали.
Скільки
білочці зосталось? (46 - 5 = 41.)
Запишемо в зошиті.
—
Про що ми розв’язували задачі?
—
Як можна це назвати одним словом? (Плоди.)
Коли з’являється більшість плодів? (Восени.)
Слайд 10.5.
—
Отже,
друге явище ранньої осені — Достигання
плодів та насіння.
Слайд 11.
3. Обчислення
виразів. Різнокольорове листя
—
Діти, чому в народі кажуть: «Сидить осінь на
горбочку, вишиває лісові сорочку»?
—
А чому листочки змінюють колір? (Припущення
учнів.)
—
У листочках і стеблах рослин є різні пігменти:
жовті,
червоні, зелені. Улітку багато сонячного світла, тому ці пігменти маскуються за
зеленими частинками, що називаються хлорофіли. Восени все руйнується, бо
сонечко посилає на Землю мало світла. Листочки розфарбовуються в різні
кольори.
—
Отже,
що відбувається з листочками?
Робота в зошитах з природознавства
(с.14)
-
Розфарбуйте
листочки в осінні кольори.
Самостійна
робота.
Слайд 11.1.
- Отже, ще одне
явище золотої осені — це розцвічування листя.
Слайд.12.
4. Обчислення периметра
прямокутника. Листопад
—
Як називається явище, коли опадає листя?
—
Коли
найчастіше воно буває?
—
Листопад спричиняє зниження температури
повітря, ґрунту та води. Холодніша, ніж улітку вода, крізь коріння не може
надійти до всієї рослини. Тоді дерево чи кущ захищається від надмірного
випаровування, скидаючи листя. До скидання листя рослина готується з кінця
літа. Тоді біля основи листочка починає формуватися особливий ряд клітин.
Клітини — це цеглинки, з яких будуються всі живі організми. До початку
листопаду зв’язок між клітинами порушується, тому черешок не може більше
тримати листка, і він падає. Крім того, скидаючи листя, дерева та кущі
захищаються від механічних пошкоджень, бо під масою снігу гілки з листям можуть
зламатися.
Ялинки та сосни замість листків мають
хвоїнки, що випаровують мало вологи, тому ці дерева на зиму одяг не скидають.
Слайд
12.1.
-
Отже, четверте явище — листопад.
Слайд
13.1-9.
-
Питайлики
прибрали від опалого листя свій двір. Вони очистили ось таку територію.
-
Прямокутник
завширшки 4 м, завдовжки — 6 м. Обчисліть його периметр.
-
Як
обчислити периметр прямокутника?
-
Пишемо
в зошиті: P□= 4 + 6 + 4 +6
=20 (м)
—
З усіма завданнями Питайликів ми впорались,
тому рушаймо далі!
Фізкультхвилинка
Пальчикова
гімнастика
Це
– дідусь,
А
це – бабуся.
Це
– татусь,
А
це – матуся.
Цей
малюк , звичайно я.
От
і вся моя сім′я.
VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Слайд 14.1-3.
1.
Потрапляємо на «Озеро Чомучок»
-
Проведемо Гру «Бліцопитування»
—
Які періоди осені бувають?
—
Які
рослини цвітуть восени?
—
Які дерева не скидають «вбрання» на зиму?
—
Як захищаються рослини від механічних
пошкоджень?
—
Чому осінь називають золотою?
—
Як
захищаються рослини від надмірної втрати вологи?
—
Чому сосни та ялинки на зиму не скидають хвою?
—
Які явища відбуваються з рослинами восени?
—
Які зміни в природі спричиняють ці явища?
—
Молодці, гарно впоралися із завданням.
—
Рушаймо
далі!
2.Творча робота
Слайд 15.1-2.
Потрапляємо на «Гостину до
Майстрів»
—
На
ваших партах є заготовки листочків. Ми виготовимо листочок, згинаючи заготовку
по лініях у різних напрямках по черзі: спочатку від себе, потім згинаємо до
себе, знову від себе і так далі. Потім довші частинки згинаємо докупи. Склеюємо.
Листочок готовий!
2.
Поетична хвилинка
—
Майстри цікавляться, чи знаєте ви вірші про
осінні листочки. Прочитаймо вірш.
—
ОСІННЄ
ЛИСТЯ
Настала осінь. Холодом
Повіяло навкруг.
Все більш беруться золотом
Зелений ліс та луг.
Від вітру
коливаються
Пожовклі дерева.
А листя з них
зривається
І пісеньку співа:
Веселі
танцюристи ми,
Кружляєм в висоті —
Листки, листочки, листики
Червоні й золоті.
Зриваємось ми
зграями
З топольок та
беріз,
Злітаємо,
кружляємо
І падаємо вниз.
Злітає листя
зливою
І падає німе...
Слайд 16
Наталя Забіла
VIІ. ПІДБИТТЯ
ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Наша подорож добігла завершення.
Слайд
17.1-6.
На зупинці «Водоспад Вражень» проведемо гру «Мікрофон»
-
Чи
сподобався вам урок?
Слайд 18.1-2.
Скласти
розповідь «Осіннє життя рослин».
Дякую за урок.
Вставка презентації у вигляді посилання https://docs.google.com/presentation/d/1E-UOaXr6xT9sRn4MiwSLMPd2ujPQ6FH9ydphu5joqWg/edit?usp=sharing
Комментариев нет:
Отправить комментарий